čtvrtek 13. srpna 2009

Úplněk

Je to přesně týden co byl Měsíc v úplňku. Měl jsem na něho políčeno se svým aparátem, protože jsem byl hodně zvědavý jaké jsou mé možnosti focení nebeských těles (konkrétně se mi dostupný výběr skládá z jednoho tělesa). Inspiroval mě k tomu doktor Miloslav Druckmüller z brněnského VUT, který vytvořil nejdokonalejší obrázek sluneční koróny při zatmění Slunce (to mluvím o tom minulém zatmění - výsledky z toho nedávného, které slibovalo ještě lepší fotky, zatím nejsou). Tomu fotku otisknul časopis Nature na titulní stránce. Tu moji předkládám na svém fotoblogu. Je pořízena ohniskem 900 mm (300 mm objektiv Tamron + 2 x zvětšení extender Kenko a crop faktor snímače 1,5). Při cloně 11 a citlivosti 200 to vycházelo na čas 1/320 s. Fotka je zmenšená zhruba na polovinu.

Při focení se mi vybavili medvědi co se potkali u Kolína. Ten co měl ty vypečené hry chtěl druhému sníst rybu a pod záminkou, že je to zakletá princezna posílal svého naivního brášku páchat hrdinství. Jedním z návrhů byla i výprava na Měsíc, podívat se jestli tam kromě Moře klidu není taky moře něčeho užitečnějšího.
Pro mne je tohle klasika - úplně sliším, jak ta ryba říká: "chi chi chi - jak můžu být zakletá, když jsem pečená?" Ale to je jenom tak na okraj, abyste taky věděli, že fotit v noci může být docel zábava (když si předtím dáte nějaké to vínko).

Žádné komentáře: