úterý 19. dubna 2011

Truck trial 3

Dnes chci ukázat pár neskutečných situací. Tohle všechno co dnes vidíte se dá náklaďákem zdolat!



A jak se to fotí? Můj hlavní trumf - objektiv 70-300 mm jsem ani nevytáhl. Auta překvapivě jezdila velmi blízko a tak stačil záklaďák 17-70 mm. Pevné ohnisko jsem ani nebral, protože jsem správně tušil, že výhoda zoomu zde převáží. Další moje výbava byl polarizační filtr a šedý přechodový. Ty by se sice teoreticky hodily, ale taky jsem je vůbec nevytáhl. Důvodem byl všudypřítomný prach a naftové zplodiny. Objektiv jsem občas přetřel utěrkou z mikrovlákna, filtry bych ale prachu určitě nezbavil a hrozilo by poškrábání (inu plast). 



Díky svým dosavadním zkušenostem jsem fotil překvapivě efektivně. Nepotřeboval jsem naflákat tisíce fotek, protože dopředu jsem věděl kdy fotka nevyjde. Za celé dva dny jsem udělal jen necelých 300 snímků! Nefotil jsem v davu, protože tam by to vůbec nemělo smysl a části diváků by kontaminovaly záběr. A taky jsem si hlídal směr vůči slunci, aby přesvětlená obloha neudělala z hlavního motivu černochy v tunelu. (Kdyžtak jsem se snažil oblohu ze záběru vyloučit, nebo exponovat podle aut.)

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Vidim že se vylet podaril, záběry jak se patří na ostříleného fotografa, který používá nejen závěrku ale i hlavu :) ono opravdu na 95% záběrů stačí standardní zoom bez jakéhokoliv filtru. pv

Jan Novotný řekl(a)...

...a to sem se eště nepřiznal, že jsem pod dojmem celého víkendu mimo si chtěl zjednodušit práci s postprocesem a všechno jsem fotil do "jpg". A ono to dopadlo celkem dobře - fotky už mám na picase - úpravy jsem zvládl za hodinu!