středa 4. února 2009

Olomouc 11

Dnes jsem byl na radnici na vernisáži výstavy fotek a převzít cenu za umístění v soutěži. Výstava je sice hodně minimalistická, ale pokud budete mít cestu kolem, tak se zajděte podívat. Je celkem zajímavé vidět, jak má každý fotograf jiné vidění. Následný raut byl poměrně komický, protože pro cca 6 zůčastněných fotografů bylo připraveno asi 50 sklenic vína a odpovídající množství chuťovek. Naštěstí zásupci města měli v práci ještě dost kolegů...
Takže dneska prostě musím dát fotku města. Využívám proto toho, že sněhová nadílka se letos dala odchytnout i v centru, což je jev velmi vyjímečný (hlavně v létě se to nestává:-)). Fotka vznikla technikou HDR, kdy jsem vyfotil ze stativu 3 různě exponované snímky a ty jsem potom prohnal photoshopem. Vy sice výsledek z téhle zmenšeniny příliš nebudete schopni posoudit, ale věřte mi, že z jednoho snímku by se takovéto expozice nedalo dosáhnout. Za své mluví i skutečnost, že výsledná fotka má 87 MB! Taky jsem se dostal až za hranu výkonových možností svého počítače. Zkrátka můj stroj si při zpracování těchto tří fotek do jedné vzal 15 minut na rozmyšlenou až mě skoro dohnal k použití resetovacího tlačítka brutálním způsobem. Nicméně nakonec se dopočítal a já už vím, že zkoušet HDR z více než 3 fotek je mi bohužel zapovězeno (zatím).
Takže pro přespolní neznalé - tohle je olomoucká nejvýznamnější památka, která byla zapsána na seznam UNESCO.

Žádné komentáře: