středa 24. června 2009

Katastrofický příspěvek

Můj starý dobrý počítač trefil šlak. Ještě jsem si v neděli do něj nahrál fotky z Tater a v pondělí jsem ho už nenastartoval. Zatím jsem neměl čas zahájit resuscitaci, ale už mě pomalu obchází hrůza. Doufám, že bude závada jen v řadiči disků nebo nějakém káblíku, protože jinak jsem možná přišel i o datový disk s komplet fotkami za celý letošní rok! A to by mne hodně bolelo.
Takže dneska bohužel žádnou fotografii neukážu.

Tak snad jen pár zpráviček z fotobranže.

Digitální fotografie asi opravdu vyhrává nad klasickou. Jedním z důkazů je, že Kodak přestal po 74 letech vyrábět legendární film "Kodachrome" o kterém zpíval i Paul Simon. Hlavně je to ale film, kterým fotili s oblibou reportéři "National Geographic". Na blogu firmy Kodak je takové rozloučení s tímto legendárním filmem. Mimochodem, velmi slavný portrét afgánské dívky pořízený tímto filmem možná znáte z publikací NG. Tuto dívku se autor původního snímku vydal do Afgánistánu hledat a nafotit ji znovu po 20 letech. A tady je výsledek, včetně příběhu oné dívky.

Další zprávička je možná o začátku další legendy. Olympus totiž navázal na svůj vůbec nejúspěšnější fotoaparát "olympus pen", který kdysi způsobil revoluci. Byl malý a měl jednoduché ovládání. Tím přiblížil poprvé v historii fotografování masám. Však se ho taky prodalo přes 17 milionů kusů(!!!). Teď Olympus přináší digitální model v silném retrostylu s označením "pen E-P1". Je to taková zrcadlovka bez zrcadla využívající výměnné objektivy systému micro 4/3. Fotit bude asi skvěle, ale dvakrát do jedné řeky vstoupit bude pro Olympus asi stejně nemožné jako pro kohokoliv jiného. Druhá část citátu totiž praví, že: "jiné a stále jiné vody již tudy plynou".

Třetí zprávička je spíš taková kuriozita. Pokud jste ještě nezachytili informaci, že se začal vyrábět digitální polaroid, tak můžete žasnout se mnou. Je to digitál, který v sobě má papíry napuštěné chemikáliemi a ty se po expozici ihned "vyvolají". No ptákovina je to na n-tou, protože na jedno nabití baterií uděláte pouze 30 fotografií s tiskem, kde jsou navíc docela astronomické ceny za spotřební materiál. Je vidět, že kdo chce podruhé do stejné řeky vstoupit, může se v tom i pěkně vymáchat.

Žádné komentáře: