pátek 13. června 2008

Levný koníček?

O focení pomocí digitálního fotoaparátu se často říká, že je to v porovnání s klasikou velmi levná záležitost. V zásadě to je pravdivé, ale v okamžiku, kdy vás to opravdu chytne, tak se iluze o levném koníčku velmi rychle rozplyne. Jsem zrovna v okamžiku, kdy jsem se rozhodl splnit si svoje přání a výhrůžky a pořídit si digitální zrcadlovku. To mě přinutilo tak trochu si započítat. A vychází mi z toho následující:
Fotit jsem začal v roce 1998 a od té doby jsem vystřídal už tři aparáty a čtvrtý je na cestě. Když to mám vzít chronologicky, tak můj strojový park se měnil následovně.

1998 - Sony Mavica - neuvěřitelný čtvercový aparát (fotky ukládal na klasické diskety) s 0,7 MPix rozlišením. Poskytoval nekvalitní fotografie silně trpící na všechny myslitelné obrazové vady. Fotky se ale daly prohlížet na displeji a tak jsem byl těžký frajer. Pořizovací cena 19000 Kč.

2001 - Olympus UZ 7000 - solidní stroj s 2 MPix a obrovským 10násobným zoomem. Pořizovací cena 18000 Kč. Kvalita fotek odpovídající (na dnešní dobu) podprůměrné optice a rozlišení umožňující tisk maximálně 13x18 cm.

2006 - Konica-Minolta A200 - výborný kompakt s rozlišením 8 MPix, 7násobním zoomem (manuální pomocí prestence na objektivu!) a širokým počátečním ohniskem. Kvalitní optika, slušný výkon, výklopný a otočný displej. Pořizovací cena 15600 Kč. Tenhle přístroječek bez problému obstojí i v dnešní konkurenci kompaktů (a proto se ho rozhodně nebudu zbavovat).

Takže sečteno podtrženo - průměrně mě na výbavě fotografování dosud stálo něco přes 5000 Kč ročně. Uklidňovat mě může snad jen to, že každý můj nový foťák je levnější než kterýkoliv z předchozích. Dokonce i ta objednaná zrcadlovka tento trend drží. Tělo vychází bratru na "směšnou" cenu 12500 Kč (no řekněte, to se už nedalo odolat).

Myslím, že bych měl ještě vyzdvihnout přístup mé ženy, která mě v tomto mém "levném" koníčku, který občas dost rzuinuje rodinné úspory podporuje. Budu jí muset koupit aspoň kytku.

A když už byla řeč o tom ruinování, tak obrázek je tématický.


"Prach jsi a v prach se obrátíš..."

Žádné komentáře: