sobota 4. července 2009

Facebook

Dneska se podělím o svoje (nemnohé) zkušenosti ze sociálními sítěmi. Teda s jednou - s FACEBOOKem. O něm se hodně píše a diskutuje, prohlašuje se za fenomén a dobrý způsob "sociální zábavy". Kupříkladu za pár měsíců fungování české odnože máme v naší vlasti celý milion uživatelů. To je každý desátý Čech! Ono je to spíš u nás hodně nafouklé, protože většina těchto "uživatelů" má jen založený účet bez jakéhokoliv obsahu (koneckonců sám jsem na tom byl dlouho stejně), ale celosvětově to je opravdu masové.

A proč jsem si účet založil? Inu při prohlížení stránek profesionálních fotografů jsem nezřídka našel i odkaz na jejich "facebookovou" identitu. Tak jsem si řekl, že by to mohla být příležitost se k nim trochu vetřít a třeba jenom sledovat jejich tvorbu. A hle - ono to docela funguje. Teď mám mezi přáteli (i když to je hodně nadnesený termín, neboť jsou pouze virtuální) několik zajímavých osobností.

Tak třeba skvělého fotografa Davida Nightingalea. Je to šéf společnosti Chromasia Limited a Chromasia Training Limited. Ta první se zabývá fotografováním a druhá výukou úpravy fotek. Kromě toho taky provozuje fotoblog "chromasia" na který najdete link v mých oblíbených stránkách v pravém panelu. A to není jen tak ledajaký blog. Byl vyhlášen nejpopulárnějším fotoblogem a to již několikrát a David má taky spoustu ocenění.

Mým dalším zajímavým "přítelem" je ředitel a majitel studia "Skin up" se sídlem v Paříži a kanceláří v Ženevě. Studio se zabývá retušemi fotek (hlavně pro módní magazíny). Tady je malá ukázka:


Studio dělá hodně i produktovou fotografii.




Hodně mě zaujal třeba i francouzský fotograf Stephan Rodriguez de la Vega (typicky francouzské jméno, že). Malá ukázka:



No a náš společný kamarád je další francouzský fotograf Gérald Moyer. Ten fotí módu pro prestižní magazíny a značky. Ukázka je z kolekce pro "pret a porter".



No a k čemu je to celé "facebookování" dobré? Hodně pro inspiraci. Ještě víc pro poučení. Lze tak získat nové tipy a nápady. Zkonzultovat cokoli k focení. Poptat se. Nebo třeba jen pochválit fotku a dovolit se o zveřejnění na mém blogu. (Fascinuje mě, David N., který na mé komentáře reaguje do 10 vteřin - a to má v přátelích asi 500 lidí!)

Žádné komentáře: