pátek 31. července 2009

Portrétovka 2

V poslední době jsem měl i docela příležitosti zdokonalit se v dělání portrétků. A musím přiznat, že mě to docela chytlo (měl jsem štěstí, že to fotografované objekty bavilo také) a že jsem nějaký pokrok udělal.



S portréty je hned několik potíží. Tím zásadním je světlo, neboť znovu si zopakujme, že fotografie je vlastně malování světlem. Uměle svítit neumím (blesk zatím nevlastním, ale logicky je to asi další investice na řadě). Takže je pro mne nejlepší využít exteriér jakožto nejlepší možný ateliér a svícení nechat na přírodě. Tady jsem to těsným ořezem vyřešil tak, aby bylo eliminováno pozadí (vlasy zároveň tvoří rám pro křivky obličeje) a světlo šlo z pravé zadní strany. U portrétu je důležité aby byly ostré oči a čím výraznější, tím líp. Naopak pokožka je změkčena. Z toho plyne, že portrétní fotografie jde většinou ruku v ruce s jistými specifickými sofvérovými úpravami. Jinak to asi nejde.

Žádné komentáře: