středa 6. ledna 2010

Do nového roku nový objektiv?

V rámci předvánoční obchodnické masáže mi uvízlo heslo v jednom fotografickém časopise: "objektiv si nekupujeme na vánoce, objektiv si kupujeme na celý život". Tak jsem si na vánoce žádný objektiv nekoupil. On to taky není typicky vánoční dárek. Přesto bych ale o nový objektiv zájem měl. Vyhlídnul jsem si SIGMU 30 mm o světelnosti 1,4. Univerzální ohnisko a obrovská světelnost - to bych si opravdu přál. Jedinou nevýhodou je cena. Není přemrštěná, ale není ani nízká.

A pak jsem se trochu rozhlížel po internetu. Tady se můžete pokochat jak fotí objektiv Leica Noctilux, který má světelnost - a to se podržte - 0,95. Opravdu, vyjde z něho víc světla než do něho vejde. Páni! A co to dělá s hloubkou ostrosti.... No a stojí kulantních 10 000 USD.
A kdybyste třeba chtěli nějaký teleobjektiv, tak docela šikovný model má za 99 000 USD Canon. Ohnisko 1200 mm se světelností 5,6 už stačí i na focení hodně divoké přirody:-).



A pokud by vám to nestačilo, tak největší teleobjektiv na světě pro DSLR aparáty je taky od Canonu a má ohnisko 5 200 mm při světelnosti f 14. Cenu tohoto metrákového drobečka ani nechtějte vědět. (Foťák je to červeně zakroužkované ztrácející se za objektivem.)



Myslím, že si jdu objednat ten SVŮJ vysněný objektiv. Za těch dvanáct a půl je to za pakatel. A když je to na celý život....

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Mám vybranou taky 35, ale budu si ještě muset chvilku počkat, pevné sklo - to je jiný rozměr a kvalita snímků, tak zatím blahopřeji k odvážnému kroku:)

Jan Novotný řekl(a)...

Zrovna jsem si ji objednal. Asi nemá cenu otálet. Vzhledem k ročnímu období tu vyšší světelnost určitě velmi užiju právě teď. A už se na ni těším. Testovací fotky v recenzích vypadají výborně!