pátek 21. března 2008

Pojď stoupat jak dým...

Dnes jsem se odhodlal zkusit večer pár fotek kouře. Je to sice dost profláknuté téma, ale je to docela zábava. Nakonec se mi povedlo i zvednout ženu od televize (stejně byla zvědavá, co v té kuchyni kutím) a udělat si z ní asistentku přes osvětlovací techniku (sestávající z jedné halogenové lampy). Výsledky nejsou špatné, je úžasné nacházet po zmrazení pohybu tvary, které normálně nemáte šanci vidět. Jediný technický problém byl v nutnosti použít vyšší citlivost (musí být totiž krátký čas). Fotíte-li kompaktem jako já, tak se prostě musíte smířit s šumem, který je při podobné scéně už dost rušivý i při ISO 200. Černé plochy by jistě šli odšumět sofwarově, ale u kouře tím riskujete ztrátu kontrastu, která by fotku zkazila, nebo nerovnoměrné zrnitosti, která by fotku zkazila taky. Já volím raději bezpracnou variantu s ponecháním šumu.

Mimochodem, použil jsem canabisovou vonnou tyčinku a focení mi přišlo velmi legrační.

Žádné komentáře: