pondělí 31. března 2008

Zachycení pohybu 2

Navazuji na článek z 25. března. Zbývá mi ještě vymyslet (a zrealizovat) druhou fotografii na téma zachycení pohybu. Námět jsem vymyslel předevčírem. Pokusím se o detailní záběr na stánky knihy při rychlém listování. Použil jsem k tomu tlustou, barevnou encyklopedii. Včera jsem si vyhrál s různými úhly pohledu, kdy jsem měl knihu na barové stoličce, za ní černé pozadí a dobré přirozené světlo. Bohužel nemám šedé filtry, tak jsem nebyl schopen dosáhnout dostatečného času. Tak jsem musel zatáhnout žaluzie, čímž jsem ale zase zničil dobré světlo a nedařilo se mi mít část stránek ostré a dobře nasvícené. Taky jsem si prožil očistec s dvouvteřinovou samospouští (infra ovladač má vždycky když ho potřebujete vybitou baterii). Samospoušť me doslova stresovala. Zkuste si zmáčknout spoušť, oběhnout nohy stativu, uchopit motiv správným způsobem a dosáhnout té akorátní míry pohybu stránek přesně ve dvou vteřinách za vzteklého pípání foťáku! Pořídil jsem asi 40 fotek. Když jsem pak výsledky prohlížel v počítači říkal jsem si, že snad budu muset smontovat víc fotek dohromady, abych dosáhl svého záměru. Protože jsem se nedostal k počítači, odložil jsem to na další den.
Dneska jsem se rozhodl, že využiju zkušeností ze včerejška a zkusím udělat ještě pár fotek na zemi pod střešním oknem zataženým polopropustnou roletou. Začala se mi líbit varianta, kde je vidět (nebo aspoň tušit) prst, který se stránkami manipuluje. Pořídil jsem dalších 25 fotek. Nejlepší byla ta úplně poslední. Po drobné úpravě (mírný ořez, ztmavení a zvýšení kontrastu) jsem dospěl k tomuto výsledku. Jsem na něj docela hrdý. Fotka mi dala dost práce a myslím, že je i docela originální. Nedovedu si představit takové experimentování na analogový film. Teď můžu dát za pravdu i profesionálům, kteří tvrdí, že ateliérová fotka musí vzniknou napřed v hlavě a potom teprv v aparátu.

"Stránka za stránkou"

Žádné komentáře: