středa 28. října 2009

Podzim mezi námi

Dnešní fotka je z Litovelského Pomoraví. To je lokalita kde mám velký fotografický dluh, protože jsem si na ni zatím netroufal. Rozhodně se s ní ale budu zkoušet popasovat.
Fotka je zase tak trochu jiná než mé obvyklé fotky. Nemá žádnou smysluplnou kompozici, není tam žádný hlavní motiv... Chtěl jsem nechat působit jenom ty barvy, které se z letní zelené mění do té podzimní. Možná by tomu neurčitu slušela i nějaká neostrost, ale na tu už jsem si netroufal.



Mimochodem, dneska jsem byl na výstavě fotek olomouckého fotografa Jiřího Fraita. Podstatnou část tvořily právě fotky z Litovelského Pomoraví. Na výstavu jsem šel z fotografické zvědavosti protože pan Frait je vystudovaný fotograf a fotí už 40 let. Bylo to docela poučné, protože takhle já fotit neumím. Většina fotek byla velmi desaturovaná a hodně jich bylo záměrně umělecky rozmazaných.Vznikly tak více abstraktní než reálné snové obrazy. Tak nějak si představuju vnímání světa pod vlivem halucinogenů (:-)) - to ale myslím v dobrém slova smyslu. Taky se mi znovu potvrdilo, že když se fotka kvalitně vytiskne, dobře doladí vhodnou adjustací  (pasparta, rámeček...) a udělá na větší formát než obligátní A4, tak je neporovnatelně působivější než na monitoru počítače.
Pro olomoucké ještě informace, že výstava je do konce měsíce v galerii Patro a je zdarma.

Žádné komentáře: